Nov 03, 2022

"We weten het ook niet"

Jannie Haek, CEO van De Nationale Loterij pakt tijdens de ADM Luncheon uit met een mooi, moedig en eerlijk verhaal over de uitdagingen van de organisatie en hoe zij daarmee omgaan.

Rf Adm Luncheon With Jannie Haek 52

Jannie Haek tijdens de ADM Luncheon op 27 oktober

Germaine en de krantenwinkel

Ah, de nostalgie komt boven als je denkt aan de goede oude tijd. Je liep naar de krantenwinkel, waar Germaine achter de toog je je dagelijkse krant verkocht. Ze wist alles over jou en kon je dus ook met de nodige info verder helpen. En die krantenwinkel was lange tijd het enige verkoopkanaal van de Nationale Loterij.

Maar tijden veranderen, en de maatschappij evolueert in een steeds sneller tempo. De krantenwinkels zijn aan het verdwijnen, dus de Nationale Loterij moet inzetten op andere kanalen: voornamelijk andere verkooppunten in de retail en online spelen.

We doen waar we goed in zijn

De Nationale Loterij wil doen waar ze goed in is, en dat is het aanbieden van loterij producten. Je zal bij hen dus geen casino vinden, en ook geen weddenschappen kunnen afleggen.

Wél hebben zij heel wat verschillende producten: Euromillions, Keno, Win for Life,… En we kennen al die producten wel, maar daarom niet dat het producten zijn van de Nationale Loterij. Dat is trouwens een bijkomende uitdaging, zorgen dat de merknaam Nationale Loterij aan bekendheid wint.

Terug naar Germaine

In deze snel veranderende wereld, wil de Nationale Loterij terug naar de essentie: een persoonlijke aanpak creëren, bij gelijk welk product via gelijk welk kanaal. En dat in look & feel, in aanbod en in communicatie.

Eigenlijk willen ze ‘Germaine van de krantenwinkel’ worden. Ze willen zorgen dat hun verschillende klanten de juiste boodschap op de juiste manier en op het juiste moment krijgen. De persoonlijke aanpak die je kreeg bij de krantenwinkel willen zij evenaren, maar dan in een multichannel omgeving.

Een hele uitdaging, dat wel! Maar de mogelijkheden liggen er. De Nationale Loterij beschikt nu al over een enorme database aan informatie over hun klanten. De grote uitdaging ligt hem nu in het correct inzetten en gebruiken van die data. "En dat, dat weten we ook (nog) niet", vertelt Jannie Haek.


Wist je dat...

  • het concept van “loterij” in 1441 ontstaan is in Brugge?
  • meer dan 6,5 miljoen unieke spelers heeft?
  • de gemiddelde inzet €5,20 bedraagt?
  • de winst 100% in de maatschappij wordt geïnvesteerd?
  • De organisatie sterk inzet op het ethische aspect (zo doen ze aan begeleiding van winaars,...)?
  • er dagelijks 1 miljoen transacties door de IT systemen gaan?

Al onze blogposts komen tot stand in samenwerking met onze leden en partners.

Blog21-Skills Alles Heeft Tijd En Plaats

Oct 06, 2022

Alles heeft zijn tijd en plaats

Krijg weer grip op je tijd en productiviteit met deze tips!

Blog17-DeKrachtVanInclusie

Aug 08, 2022

De kracht van inclusie

Wat is een inclusiebeleid en welke voordelen kan ik er als bedrijf uit halen?

Blog15-HybrideWerkenBusinessPerspectief

Jul 05, 2022

Hybride werken, een business perspectief

Waarom je als bedrijf moet nadenken over hybride werken

No sales talks but pragmatic and informative sessions in combination with professional networking

Johan Bruynseels

VP Data and Enterprise Architecture, Volvo Financial Services

Blog14-HetEindeVanMultitasking

Jun 02, 2022

Het einde van multitasking

Waarom multitasking nefast is voor de productiviteit + vijf tips voor een beter digitaal welzijn

Blog13-Gamification

May 03, 2022

Vergroot impact met game-based learning

Waarom inzetten op game-based learning bij werknemers?

Blog12-TipsFotografie2

Mar 28, 2022

Sprekende beelden, vijf tips

Til je visuele communicatie naar een hoger niveau met vijf extra tips

Blog11-Cybersecurity-WachtNiet

Mar 14, 2022

Wacht niet tot het te laat is

Hoe ben je als organisatie voorbereid op hackers en cyberaanvallen